Fondacija Obrazovanje u akciji je jedan od partnera u timu na projektu TABLA na kojem je vodeći partner organizacija Save the Children za sjeverozapadni Balkan.
TABLA se zasniva na četiri ključne komponente (STEAM, 4Cs, PPDM, ishodi učenja) i potrebi za inovacije u procesu podučavanja učenja. TABLA prihvala novu paradigm podučavanja stavljajuči učenike u centar procesa podučavanja. Kroz istoriju BiH je podučavala učenike koristeći predavanja, memoriziranje i reprodukovanje. U ovom novom pristupu koji kreira TABLA svaki student će steći sposobnost za kritičko mišljenje i vještine koje mu omogućavaju da se uspješno natječe za radnu snagu 21 stoljeća. Reforme će transformisati inicijalno obrazovanje i obrazovanje uz rada nastavnika tako što integriraju STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math), PPDM (Pedagogija, Prihologija, Didaktika, Metodologija), Zajedničke programske osnove – Nastavnički modul, baziran na ishodima učenja. Na ovaj način će se izgraditi tzv 4k kompetencije kao što su kritičko mišljenje, kreativnost, komunikativnost i kolaboracija.
Strateški pristup projekta TABLA ugrađuje i ojačava kapacitete budućih, sadašnjih nastavnika i obrazovnih profesionalaca kako bi bolje podržali obrazovanje i razvoj studentskog bitnog znanja i kompetencija dok se pripremaju za život i karijere u svijetu koji je sve više digitaliziran i međusobno povezan.
Projekat TABLA finansirao je USAID.
Priprema budućih nastavnika; Obrazovanje za demokratiju i ljudska prava
Ovo je trogodišnji program čija je namjera bila da poveća kvalitet obrazovanja za buduće nastavnike (student i mlade nastavnike koji su na početku njihove karijere) kroz integraciju obrazovanja za demokratiju i ljudska prava institucije za inicijalno obrazovanje nastavnika za obrazovanje već aktivnih nastavnika kao i autoriteta u obrazovanju koji se bave obrazovanjem nastavnika. Program je bio regionalni i ostvaren je u Albaniji, Crnoj Gori, Kosovu, Srbiji i Sjevernoj Makedoniji. Poseban prioritet ovog programa je da razvije saradnju u region među instutucija za obrazovanje nastavnika u namjeri da razmijene svoja iskustva i da diskutuju problem koji su zajednička briga kao i da razviju konzistentniji pristup u obrazovanju .
Administrativna postavka projekta TABLA
Voditelj projekta/ Fasilitator:
Save the Children for North-Western Balkan (SC),
PARTNERi:
1. Fondacija Obrazovanje u akciji BiH (Foundation Education in Action – FEiA),
2. Nacionalni institute za obrazovanje Slovenije (National Education Institute Slovenia – NEIS), i
3. Mreža za izgradnju mira (MZIM) BiH,
O PROJEKTU: TABLA se nadovezuje na projekte MEASURE (Monitoring and Evaluation Support) i ENABLE BiH (Enhancing and Advancing Basic Learning and Education in BiH).
TABLA Projekat je napravio inovativni pristup za povećanje efikasnosti i primjenjivosti sistema obrazovanja u BiH kako bi se popravili rezultati učenja studenata i kako bi se nastavnici osposobili za nove vještine u oblastima učenja i podučavanja kao što su STEM+A i 4k (kritičko mišljenje, komuniciranje, kolaboracija i kreativnost).
TABLA projekat ima 4 dijela:
PC1: Inicijalno obrazovanje nastavnika
PC 2: Profesionalni razvoj – Obrazovanje nastavnika uz rad
PC 3: Obezbjeđivanje kvalitetnog okruženja za učenje
- Opremiti 100 škola u BiH sa STEM laboratorijama
PC 4: Stimuliranje diskusije svih zainteresiranih o reformi obrazovanja
- Ohrabriti i podržati tekuće reforme
Fondacija Obrazovanje u akciji je uradila prvi dio projekta, Inicijalno obrazovanje nastavnika, i djelimično, većinom savjetodavno učestvovala na drugom dijelu, Profesionalni razvoj nastavnika.
Naš rad je trajao od februara 2020. do jula 2022. godine. U tom period oslanjajući se na ekspertizu radnog tima na početna istraživanja i detaljne diskusije na 92 radna sastanka uradili smo 18 materijala koji se mogu preuzeti sa ove stranice.
Urađeni materijali su:
- Standard zanimanja nastavnika
- Standard kvalifikacije nastavnika
- Nastavnički modul (Zajednička jezgra nastavničkih studijskih programa)
- Rječnik pojmova sadržanih u dokumentima prvog dijela projekta Inicijalno obrazovanja nastavnika
- Akreditacija studijskih programa u kontekstu implementacije standarda zanimanja/kvalifikacije nastavnika studijske programe nastavničkog smjera
- Anketa za nastavnike
- Kvantitativna i kvalitativna analiza nastavničkih studija u BiH
- Razvoj kompetencija u okviru projekta TABLA
- Digitalne kompetencije nastavnika
- Kreativnost, kritičko mišljenje, kolaboracija, komunikacija – Metode učenja i podučavanja
- Praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća – Strategije praćenja i vrednovanja
- Metodička praksa i Dnevnik metodičke prakse
- Alokacija ECTS bodova
- Dvopredmetnost kao specifičnost studijskih programa nastavničkog smjera
- Sistem izbornih predmeta.
- Inkluzija – kvalitativna analiza